(11 oktober)

Kan skriva lite häst fakta om mig här som många kanske inte visste om.

Jag var den personen som provred Iza (Izyda) på Grällsta för att se om vi skulle hyra henne. Fick ta ledigt från skolan och följa med till grällsta. Fick även rida Goda.

Lånar bilden från grällsta

När Tarantella kom till ridskolan var hon för pigg för att börja gå lektion. Då fick jag börja rida henne. I början var hon så pigg så Jessica longerade henne när jag red. red henne i ett par veckor och var väldigt nära att börja sköta henne :p
Hon var ruskigt pigg då!


Jag har fått sätta igång Spot 2 ggr, Lollo, Tella, Lisa, Iza och jag vet inte riktigt om Ruudi gills. Han rids ju bara två gånger i veckan och då har det vart Emelie och jag som fått rida honom.


Jag har varit skötare på Lakrits, Misty, Snowberry, Picco och Spot. Nu har jag varit skötare på Spot i hela 4 år!


Första gången jag satt på en häst var när jag var 3 måndader, så jag har ridit i 15 år nu... Höhöhö.
Jag hatade att rida när jag var liten, jag tvingades till det.

Haha lite av det som jag skrev lät som skryt. Aja det är ju sanningen och det var nog inte många som visste allt detta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0