(12 oktober)

Tänker på min framtid. Min spanska läxa. Vad oviktig den är för min framtid. Jag kommer glömma bort all spanska om några år, när man är i spanien pratar man ändå engelska. I alla länder gör man det.
Frågar man något på spanska så får man ett långt snabbt svar på spanska som man inte fattar.

Planering för veckan:

Torsdag: Funderar på att jogga till stallet och gosa en stund med Spot, sen jogga hem. Plugga spanska. Ska boka en tid hos veterinären till Eternity.
Fredag: Till stallet och rida MH. Erica vill att jags ak sova hos henne :/
Lördag: Förberedande hoppning, på troligast Ruudi.

Söndag: Klubbhopptävling på ridskolan. Är supertaggad, riktig omhoppning. Bara att gå banan och bestämma sig för vilken väg som är bäst, vilken är snävast, vilken väg klarar man av? Innanför flaggern eller inte? Och sedan väl hoppa banan.

Har man ridit fort och kommit placerat så känns det bra och dåligt, jag får ofta skuldkänslor då eftersom jag ridit som en tok.

Att springa ärevarva är alltid kul! :D Första gången jag tävlade spot och hoppade honom så vann jag, han hade inte tävlat på väldigt länge pga av att han vart halt. På den tiden fick man göra ärevarv med hästarna när man vunnit, jag kunde göra ett halt ärevarv. Sen var jag tvungen att stanna annat hade jag blivit helt abockad. Han var som en rodeohäst! Bock, sparkut, bock. Han tyckte det var så kul :D

En gång vann sanne och jag på Tella. Vi fick exakt samma tid! Hundradel och allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0