(15 oktober)

Idag red jag Ruudi, vilken överaskning!

Vi hade förberedande hoppning. Först så red vi med långa tyglar hela tiden, i trav och galopp även. Ruudi är rätt pigg och jag fick vända över hela tiden. Lite läskigt att han är så svårsvängd i galoppen, för man galopperar nästan in i andra hästar då.

Sen skulle vi komma över travbommar med långa tyglar. Sen släppa tyglarna helt och blunda. I början gick det bra, men sen när jag blundade och släptte tyglarna så började han galoppera över bommarna, lite läskigt eftersom jag då inte hade någon kontroll över honom.
Sen skulle vi galoppera över två bommar och räkna galoppstegen. Han var superduktig på det. Bra framåtbjudning och han hoppar stort över bommarna och kommer för det mesta rätt över bommarna. Då fick man berömma mycket, duktiga lillkillen :)

Han var väldigt taggad på den övningen.
Sen kortade alla sina läder 5 hål så det blev jockey läder och så galopperade vi lite så. SEn skulle vi räkna galoppstegen över bommarna också, det gick superbra. han har ju så mycket man som man kan hålla sig i...


Sen fick vi galoppera i hela ridhuset, fort! Det var skitkul. Ruudi fattade först inte att han fick galoppera lite fortare, nör han gjorde det så bockade han och var skitrolig! I andra varvet så svängde han in på mitten och sen typ vände han snabbt runt en kon och rejsade verkligen! Eller skenade, vad man nu ska säga. Skiitkul! Så himla rolig häst.
Han tyckte det var kul att få busa lite tror jag :)



Dessa bilder är ju från när jag red honom för ett tag sedan. Det kommer komma nya bilder från idag, det garanterar jag! det var 3 fotografer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0