(16 oktober)

Fick Dingo idag på klubbtävlingen, gissa om jag blev förvånad. Han är den populäraste ponnyn typ och jag hade inte önskat honom alls. Cornelia som fick Oliv ville byta, men jag ville testa Dingo.
Han var så jäääääkla stark! Sjukt pigg. Han har aldrig varit så stark och pigg förut när jag ridit. Innan jag fått startsignal så stod han och småstegrade, så himla tagad han var. Men han var duktig på banan, han var som en tävlingsponny. Fin bjudning inför hindrerna, han kom inte så mycket åt vänster som han brukar.


Är väldigt nöjd med grundomgången. Jag har utvecklats mycket sen jag hoppade honom sist, jag kunde hålla ihop honom bättre. Han var väldigt stark och pigg men det gick bra ändå. Jag hade ett bra stöd i handen och det är då han hoppar som bäst.
I omhoppningen gick det dessvärre sämre. Blev lite fel på första hindret och jag gasade på och släppte stödet, inte bra. Han vägrade på nästa hinder. Dum som jag var så fortsatte jag rida galet och han vägrade ännu en gång på det hindret. Sen red jag lite bättre och då kom vi över. Fast jag red ändå lite snäva svängar sen efter det, det är ju kul :)


Hoppas någon fick en bra bild på detta hopp:

Han har fin frambensteknik där.
Är inte onöjd med dagen. Jovisst fick 8 fel men det gör inte så mycket, jag fick mer erfarenheter. Jag lärde mig att Dingo kan vägra mot höger också...

Dingo var skitfin på framridningen! Han gick enkelt i en stadig och fin form och ett bra tempo. Nu vill jag verkligen ha honom om en vecka på dressyr tävlingen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0