(20 oktober)

Wiie fick MVG på so provet :p
Har varit på SYO möte idag, hjälp med gymnasie valet. Fick lite mer kött på benen efter det. Jag vill ju gå programmet teknikvetenskap, tror jag vill gå med inriktning på teknikvetenskap, då är det extra matte, fysik och teknik har jag för mig. Är för nuläget intresserad av att gå på Nacka gymnasium, men det krävs lite högre betyg för att komma in där... 165 poäng hade den med minst poäng som kom in förra året. Om man har VG i alla ämnen har man 240 poäng. Vg i alla ämnen är enkelt, men att skaffa MVG är lite svårare... Måste höja mig i minst 3 ämnen tills slutbetyget. Ska försöka satsa på kemi och fysik. När jag blir stor vill jag jobba som forskare och hålla på med atomer och sånt. Tycker det är intressant :)

I sy slöjd så måste jag verkligen skärpa mig, jag blajar runt tiden bara. Ska göra något lite större arbete och slita häcken av mig så jag får VG. Det är ju inte direkt svårt att få VG i slöjd.
So ämnena vet man aldrig hur det blir, men man får försöka analysera bra och hoppas på MVG i alla so ämnen.
Matte är inte alls enkelt att få MVG i, inget man ens ska försöka..
 


Kommentarer
Postat av: paulina

önskar jag var mer intresserad av matte fysik och sånt :(

hatar att prata atomer och batterier och massa sånt x)

2011-10-20 @ 19:08:46
URL: http://happypau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0