(21 oktober)

Skulle idag skritta 15 minuter på långa tyglar på Chiko idag.
Han var väldigt pigg och jag älskar att skritta omkring på honom, han är så gullig och söt. Man såg hur gärna han ville trava med småponnyerna, och galoppera. Claudia ville att jag skulle testa att ta tyglarna och bara känna lite på honom, han har ju haft en tid hos kiropraktorn denna vecka. Vilken skillnad! Han vart väldigt mycket finare snabbt, stor skillnad på honom!


Sen vet jag inte vad som hände. Men helt plötsligt så började han studdsa och småstegra och satte iväg i världens sken och bockade ! Jag tappade först tyglarna, men fick tag på dem rätt fort och styrde in i väggen. Från ingenstans till bara KAABOM IVÄG! Efter det så försökte han sticka någon mer gång, och studdsade lite, och taktade. Jag var bara glad att jag inte satte igång Jonatan, han hade skenat förrförra veckan och förra veckan.
Claudia sa att det var tur att jag satt på och inte en liten tjej som hjälpt till i stallet. För det var inte direkt första gången jag vart med om det... Hahah ;) Särsilt inte å Chiko.


Bus ponni! Fast han hade ju börjat skrittas igång i går.

Sen red jag MH och han var ju desto lugnare och segare... Gjorde igång och av saktingar, red lite emd enhandsfattning, lite på LC:1 programmet m.m. På slutet red jag med småponnyerna, de skulle höja lädrerna till jockey läder, då gjord ejag också det. Men han har ju en hoppsadel så det är två grejer i vägen så det är extra svårt på honom. Han blev väldigt pigg när han fick rida med småponnyerna! Sen skulle de komma på galoppbommar i galopp, de stod på ett led. Jag var med fast galopperade bredvid bommarna (fel avstånd för honom). Han blev aspigg!! Skitkul :D mamma blev rätt rädd... Han brukar inte alls vara så pigg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0