(24 oktober)

Igår skulle jag ha Daisy på dressyr tävlingen, det var jag nöjd med. Hade önskat henne i andra hand och jag tävlade en LC på henne för ett år sedan och då vann jag.
Det var väldigt lång väntan. Fick inte tävla förens klockan tre (första start tio)! Så ja och sofia hjälpte till med lite stalltjänst, gick på en promenad, åt mat två gånger och tittade på några tävlande.
Daisy hade redan gått en runda med jessica innan, så jag red inte fram så länge på henne. Hon var fin och så, men jag kunde inte få igenom henne ordentligt i höger sida, blev väldigt frustrerad! Sen typ precis innan jag skulle in på banan så lossnade det lite grann.
Som vanligt så rider man ju inte alls lika bra på banan som på framridningen. Men det gick rätt bra måste jag säga, hon gick typ i form hela programmet. Ja i övergångarna trav-galopp-trav så blir hon ju lite stark och man tappar henne.


Tycker hon gick i lite väl låg form i programmet, jag borde kortat tyglarna lite.
En gång så fick jag sån här black out som förra gången jag tävlade. Jag glömde bort vägen... Det var efter fri skritten. Jag slog upp med huvudet och gjorde värsta konstiga minen... Sen kom jag på den, snett igenom, ökad trav! Hon var jäkligt seg, men ja hon hade ju gått en innan...
Sen var det väl galoppfattningarna som jag tappade henne i, och från galopp-trav. Hon blir lite stark i övergångarna. Men på serpentinerna när det är skritt 6 steg så gick det rätt okej.
Resten av banan gick väl rätt okej :)

Sen gick jag och peppade Sofia. Genom att jag dagen innan råkat säga till henne att det började klockan nio så kom hon 45 minuter försent. Hon skulle haft lady men Annika gav bort ehnnes häst när hon inte kom. Då fick hon sin älskade nansen! Hon var som en sol när hon satt på honom, haha så jäkla glad! Nansen gick väldigt bra för att vara nansen, har aldrig sett honom gå fint i traven förut ;)


Så fint!
Sen stod jag, Annika och Sofia H och skrattade åt Johanna som red på Finals som gick kamelgång (spansk skritt) hahahahahah... Nä stackars Johanna :(
Sen var det prisutdelning. Det var 19 tävlande (LB:en slogs ihop med LC:en) så egentligen borde det väl ha vart 6 placerade? Aja, jag skulle fått sjätte placeringen i så fall :(








Nä jag skoja bara. Jag vann! Fick 163 poäng, 60,37 % . 5 % mer än tvåan xD
När Jenny (domaren) kramade om mig och gav mig mitt pris så sa hon att jag ridit jätte fint, att jag sitter väldigt bra och att hon var fin i formen. På mitt papper stod det såhär där nere:
"Jättefint! Bra blick, välridet och tjusigt! Idag satt du fint och använde sätet kanon."
Lite kritik som hon skrivit på mitt papper var att hon vart utåtställd i galoppfattningen. Orka mer, bra försök. Ihop med handen. Önskas högre tempo m.m.

Och mitt lilla yngel sofia kom på tredje plats!
Bilder från Carolin Söderberg:



Hon gick bäst på böjt spår, för då vågade jag ta mer i henne.

Inte felfritt direkt...

Värsta peddo minen..

Fotade av Johanna Lindholm:


Oj, lite mycket åt vänster...

Lite bättre



Jag sitter väldigt bakåtlutadnär jag sitter på en seg häst :/

Lite låg i formen, men jag tror inte hon skulle orkat att gå i så jätte hög form. Hon skulel bli för seg.. Hon var riktigt trött efter jessica.




Här gick hon bra, synd att fotot vart lite snett.





Laddade upp en video, men någon i min familj avbröt uppladdningen!!! Får ladda upp den igen någon gång.


Kommentarer
Postat av: sofia

Aw vad söt du är. & grattttttis till vinsten =)♥

2011-10-24 @ 16:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0