(30 oktober)

Idag har jag alltså varit på hamsterutställning i 8 timmar.
Jag fick vara handler idag. Den som går med rätt transportburar till domarna med Nathalie. Det var rätt kul :)
Hamsterutställning gillar jag att vara på. Alla är så trevliga och man känner att man passar in, en massa folk med samma intresse som en själv! I skolan blir man lite halft mobbad för sitt intresse för hamstrar. Inte där inte!

Tiden gick rätt fort. Efter ett så gick jag och Nathalie och åt lunch på en hamburgar restaurang.
Man får ju titta på när de bedömmer djuren. Jag tittade på när de bedömde Beauty och domarna älskade henne, de tyckte hon var superkelig, härliga morrhår bra storlek m.m.


Jag fick hålla i en massa olika dvärghamstrar som var så underbara! Tittade också på en dvärghamsterföreläsning och lärde mig en massa nya grejer. Ex: om en dvärghamster äter 10 russin på en dag, så är det som en människa äter 10 russinPAKET om dagen. Då dör man.


Stina är väldigt röd runt ögat. Jag frågade end värghamster uppfödare vad det kunde vara och det var en ögonsjukdom. Det kommer alltid vara där och inget som man kan göra något åt.
Mina dvärghamstrar hade jätte utstående ögon! Men det var tydligen ögonsjukdomens fel.
Eternity gick verkligen inte bra på utställningen. Hon var inte alls så go som hon brukar, hon var väldigt rädd och osäker. Hon gilalde det inte alls! Sen var hon även för fet... Bantning ska påbörjas igen!



Dvärghamstrarna hade ju som sagt för utåtstående ögon, så de gick inte så bra för dem

Marie och Jolina sa att de såg ut som aliens... :(

Domaren gillade Toms färg väldigt mycket, eller han var väldigt mörk och fin. Haha på ögonen skrev hon "djupa som brunnar" Han fick bara A så nu har han 9 A:N och kan få en titel som guldpet, men jag orkar inte regga om honom.


Även om jag inte fick någon placering för mina hamstrar så var det väldigt kul att vara där. Så jag kommer definitivt ställa ut mer i framtiden :) Detta var min femte utställning.

Men blev så kär i dvärghamstrarna. Var nära att köpa en till dvärghamster, tur att marie köpte den istället.. ;)
Bilder:

Maries Kokos kom tvåa i barnklassen

Kokos son Trocadero blev BIS (best in show) 1!

Glömt bort vad han hette och vilken plats han kom på.. Kokos son

Linnea den nya hamsteruppfödarn! Eller? Nä..



Till salu. Ååh, farligt bord... Man vill köpa alla!


Cp ljus :P


Nu ska jag gosa med mina älsklingar :)
Nästa utställning i kallhäll är inte förens nästa år :( Kommer gå på den första, hoppas verkligen att jag inte tävlar då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0