(7 oktober)

Joggade till stallet idag, borde i göra det då jag typ blir svettig, uschi...
Idag när jag red MH så red jag rakt ut i skogen och in på stigar jag aldrig ridit på förut. Jag bergsklättrade och red in på nya småstigar hela tiden och till slut visste jag inte vart jag var. Jag visste inte vilket håll som var hem och vad som inte var hem. Jag fastnade upp på ett högt berg som var så högt att det var helt dimmigt där. Lät då hästen få bestämma vägen och efter att ha varit vilse i 35 minuter så hittade jag hem!


Oj lite lera i manen..

När jag var vilse så ringde Erica mig och var väldigt pratglad. Jag hade dock problem med att inte ramla av eftersom jag gick igenom täta granar. Erica ville komma till stallet och vi bestämde det. När jag hittade hem igen så mötte jag upp henne och vi gick till utevolten. Där fick Erica först leda MH för att sedan skritta runt lite och trava.
En gång utan anledning när hon skrittade så hoppade han framåt och bockade så Erica hamnade på halsen, konstig häst.
Sen övertalade jag henne att galoppera. Först så fick jag ingen galopp, utan världens jävla finaste dressyr steg! Jag typ tappade hakan, så fint det var...

Typ bättre än det där.
Sen efter något varv så lyckades jag få galopp på honom och efter några steg försökte jag bromsa ner honom till trav. Istället så ökade han och Erica skrev stopp och han tyckte det var skitkul. Jag sprang som en tok bredvid och svängde in honom på en liten volt som fick erica att tappa mer balans. Efter en stund fick jag stopp på honom, men lite läskigt var det. Sen så skrittade Erica av honom bakom skogshagen.



Erica red ju på Maries hage när hon var sex år, hon har till coh med hoppat lite små hinder. Sen har hon ju inte ridit sen dess, eller hon red ju på Idas häst lite i skritt och trav för 2 veckor sen, men det gills inte. Hon är ju rädd för hästar så är stolt över henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0