(9 oktober)

Fick idag sitta på Lady på ponny cups träningen. Har aldrig hoppat henne förut.
I början skulle vi hoppa på en åtta, då var hon rätt duktig och det var kul. Hon var dock lite väl pigg och ville göra snäva svängar. Jag kände att hon var osäker, men hon hoppade i alla fall.
Resten av alla övningarna gick in åt helvete dåligt. Hon vägrade, vägrade och hon ville inte alls hoppa utan att vägra först... Det var inte bara nya hinder som hon vägrade på, vissa hinder som hon hoppat stannade hon på. Hon v´ägrade på alla möjligt vis. Ibland stannade hon till flera meter innan, ibland kunde hon precis innan hon skulle hoppa, hoppa snabbt åt sidan. En gång kom hon i världens fart och tvärnitade, då hamnade jag på halsen.


Hon var väldigt pigg.
När hon väl hoppade så blev det inga fina hopp. Bara svanshopp/helikopterhopp rakt upp och ner.

Jag vill aldrig mer rida Lady. Hon sänkte mitt självförtroende så enormt. Har aldrig varit med om att en häst stannar så mycket. Hon stannade idag över 10 gånger på olika hinder.
När vi travade av dem så blev hon väl fin. Men inte min typ av häst.

Therese tyckte jag ridit bra, men Lady brukar inte stanna såhär mycket så jag fattar ju att jag måste gjort något fel, jag passar verkligen inte på henne.

Fick idag reda på vilka soms ka tävla första matchen som är en hemma match. Jag ska få tävla Picco :) det känns bra då jag hoppat honom några gånger, kom ju tvåa på honom på lokaltävlingen också i våras.



Men alla förutom jag fick den hästen som de skulle tävla på matchen. Men jag ska troligen få honom någon gång på en ridlektion.

Är väl inte världens nöjdaste med idag. Men jag deppar inte! Jag går vidare och ser detta som att jag fått erfarenheter! Vissa sa innan att lady är som rasmus. Verkligen inte. Gillar Rasmus sååååå mycket mer! Vill rida honom så jag blir på bra humör, han är så rolig och jag blir alltid nöjd när jag rider honom :D



Fina Rasmus

Nu längtar jag inte tills bilderna på mig och lady kommer. Kommer se helt hemskt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Finaste* Rasmus ;D

2011-10-09 @ 16:54:51
URL: http://Sosso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0