Daisy (7 oktober)

Daisy är rätt snäll i spiltan. Kan ta bak öronen och naffsa lite, men inget farligt. Hon är riktigt kelig i spiltan :)

Hon är duktig i dressyr. har ett fint steg och ett bra dressyr tempo. Hon är enkel att ställa och enkel att få att böja på nacken, men om man ska få henne att arbeta i en bra form så är hon lite svårare. Man måste rida mycket med rumpan och vara stadig i handen. Jag fick henne på min första dressyr tävling och vann faktikst! :O

Hon är superstark i hoppning. Blir ofta väldigt pigg men är väl rätt duktig. Hon brukar inte vägra, men kan busa på tävling, som när hon kastade av Sofia xD Hon kan bli lite lång.


Det där kommer jag ihåg mycket väl. Hon var galen och jag galopperade runt på en liten volt superlänge för att bara få stopp på henne.

Tror hon kan vara bra på omhoppningssvängar om hon inte blir för stark och lång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0