(10 september)

Ruudi var en väldigt konstigt häst att rida. Inte lik någon annan häst som jag ridit. Han var ju väldigt lugn och cool när man skrittade ute, inte rädd för mycket. Förutom en pressening som fladdrade till.
Han var rätt pigg av sig. Han böjde enkelt på nacken, men han blev rätt nervös när man arbetade honom och travade ofta på lite stressigt då.
Han var rätt konstig för han var lite svårsvängd ibland, ibland kunde han bestämma sig för att byta volt. Han var en bångstyrig tonåring! ;) Han var inte så duktig på galppskänkeln, tror faktiskt inte han riktigt kan den. Han bara börjar galopperar för att man skänklar och alla andra hästar galpperar.

Han hade en rätt konstig galopp. Den var skön men annorlunda :)
På slutet så gick han jätte bra och fint, ett jämnt och lugnt tempo. Han gick också i en fin form på volten, på den öppna delen så kunde han flyta ut lite så det gick bättre när jag red mot väggen. Men han är ju trots allt en väldigt ung häst, så det gick jätte bra för att han är så ung! Är väldigt nöjd och rider honom gärna igen :)

Han kunde gå lite utåtställd ibland, så jag måste träna på att leda honom in mer och använda innerskänkeln mer. Han ville ha ett stabilt stöd på yttertygeln, det märkte jag rätt fort.

Hehe, jag släppte stigbyglarna där.

Haaalt!

Ruudi ville inte göra halt, hehe ser lite galet ut :p

Jag i bakrunden







Julia tog inte så många foton på mig. Men Sofia såg jag tog några bra foton på mig med Jessicas kamera, dessa bilder kommer upp ungefär imorn :)

Imorgon är det ponnycupsträning! Vi skulle haft Therese, men eftersom att min häst MH typ nockade henne i huvudet när han blev rädd så hon fick hjärnskakning så har vi vikarie, vi har Maria istället. Det känns bra, känner ju Maria och har ridit många gånger för henne. Så det blir nog bra :)
Imorgon vill jag ha Minty :)

Men alltså, jag kan faktikst få typ vem som helst... Man vet aldrig med Maria! Kan inte gissa vem jag får, men troligast är väl att jag får Erasmus. Maria sa ju att jag kanske skulle få tävla någon ponny cups match på honom denna termin, fast iof. Hon har ju inte matcher eller träningar denna termin. Jag vet inte om jag vill ha Rasmus ens.. Sist så var han så seg och ovillig att hoppa. Och om han stannar eller springer förbi så får jag ju straff! :O




Bara jag inte får Dingo är jag nöjd :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0