(11 septmeber)

Fick Erasmus som jag gissade på idag :p Var inte så taggad på att rida honom nu när vi i gruppen infört straff om man vägrar, 10 armhävningar för en vägring!
han var rätt framåt idag, inte seg som när jag hade honom på hoppningen innan sommarbetet. Han var cokså rätt fin, han var arbetsvillig och har gjort stora framsteg sen i vintras/våras.


Han var duktig och rolig på dressyr arbetet. Vi red på volter och så över bommar.
Själva hoppningen gick så grymt bra idag för att vara Erasmus! Han hade mycket mer framåtbjudning än vad han brukar. Kände ibland att han tvekade och ville stanna, men då fick man bara var tuff och inte mesa, och så tog jag mig över allt! Inte en enda vägring på hela träningen!
Jag tror jag har utvecklats väldigt mycket mer i min ridning och även han har blivit bättre. Skulle nog fakitkst vilja testa att hoppa honom på en ponny cups match i framtiden :)


Anna-Karin verkade tycka att det gick rätt bra för oss också.

Här är en video. Först ville han springa åt höger, men då var jag på honom rätt snabbt (det syns ej på videon att han flyter åt höger ib örjan) och då flöt han istället ut mot vänster. Så blevk sicksack innan hindret. Men vi tog oss över det iaf! Jag visste så fort jag såg det hindret att det skulle vara det svåraste hindret på dagen.


Lägger upp en film på banhoppningen om några minuter.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Fina , fina killen :) <3

2011-09-11 @ 17:36:59
URL: http://sossoalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0