(16 september)

Idag skulle jag haft Lady. Jag ville inte ha henne då hon är så stressig och spänd, jag tycker inte jag passar på sånna hästar. Så jag bytte med Emelie som hade Globus. Det var nog Globus som jag helst ville ha. ingen fattade typ varför, Globus är ju den där fula sega hästen.. Nänä, jag har ridit honom förut och han var då rolig.
I början pendlar han mycket med huvudet så Maria gjorde visade mig ett sätt som jag skulle hålla på, jag skulle hålla i stiglädret så handen var stadig.

Sen blev han stadig. orkar inte detaljera allt, men vi tränade på övergångar på volterna. Han var så fin! Han gick i en stadig form hela tiden, även i övergångarna. Lite i galopp med, även om det är slitsamt nog att bara få honom att galoppera.
Han var verkligen fin! Det Maria sa att det var bra att jag höll i stiglädret i början, för på slutet så gick han ju verkligen jätte stadigt. Jag behövde knappt röra händerna och han var kvar. Hon sa oxå att han kan ju inte direkt trava på jätte stort och framåt och även vara kvar i formen, för han har det inte i sig.

Men blev på bra humör efter det. Det gick så bra så!

Måste säga att Globus är väldigt arbetsvillig. Om han bara hade haft lite mer energi i sig så skulle jag nog gärnat velat ha honom på en dressyr tävling :) Men nu har han inte det.. Så det får vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0