(24 september)

Idag red jag ju som sagt ruudi på förberedande. Han är ju väldigt mycket bebis, han är väl bara 4 år eller något? Knappt inriden. Sist jag red honom kunde han inte galoppskänkeln, den kunde han lite bättre idag. Måste säga att jag är nöjd i och med att han är unghäst.
Han flyter ju utåt väldigt mycket när man svänger (han är lite dålig på att svänga), så man måste börja svänga som en omhoppningssväng för att komma rätt. Han hade idag ganska mycket framåtbjudning mot de upphöjda bommarna. Claudia sa att detta kommer bli en duktig hopphäst i framtiden.

Men han var väldigt duktig idag och jag red också bra ibland, ibland blev jag lite virrig och blir lite stressad. Men det är bara något att träna på.
Mamma tyckte jag red bra idag.
Jag red ingen dressyr idag. Nästa vecka så ska jag inte ha Ruudi då han inte går med på hoppning. Picco gick inte med, så gissar på att jag får honom. :)


Jag vill gärna ha Picco nästa vecka. Hoppas, hoppas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0