(3 september)

Var inte så jobbigt att åka in till Kallhäll. Men jag var tvungen att åka pendeltåg. Hade aldrig gjort det förut! :O

Var där ett tag och pratade med Marie och fikc hålla i hennes dvärghamster. Herregud vad jag är förälskad... det var en tjock boll som älskade att bli kliad på ryggen, underbar! Sen fixade jag så att hon som ska låna min hamster hon skulle ta hand om honom och ta med hans resultat papper sen så jag slapp åka tillbaka dit sen.

Hoppas han blir placerad ;)

Sen åkte jag till stallet och red Chiko. Gud vilken svår häst han är...
Han var väldigt spänd hela tiden, trppig, pigg och inte avslappnad. Jag gillar inte att rida sånna hästar i dressyr. Går ju knappt att rida med rumpan, han blev bara nerövs då.
På slutet så lossnade han lite grann i höger varv och blev rätt fin, lite låg men bättre det än att ha huvudet uppe i taket.

Fick inte riktigt igenom honom i vänster varv. Han blev mjuk men inte ritkigt sådär som jag vill ha det. Galoppen vet jag inte ens om jag ska beskriva den, stressig och galen.
Jag tyckte inte det gick så jätte bra. Men Maria tyckte att det gick bra för att vara Chiko. Hon sa att av alla gånger som jag ridit honom så gick han ärligast idag. Han var väldigt stel idag också. Inte min favorit häst direkt i dressyr. Vill ha sega hästar som man kan rida med rumpan på :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0