(30 september)

Idag red jag ju lilla Hamilton. Red i ridhuset med på mammas lektion. Hoppade lite mini hinder i början, börjar få till det lite hur man hoppar honom nu.
I dressyren så var han seg, men han blev rätt fin. Men ärligt talat så tycker jag inte om att rida honom i dressyr, han är för svår för mig. Han är för stor och tung, han är mycket svårare än andra storhästar säger mamma. Blir på rätt dåligt humör efter jag ridit honom... När jag rider ponny brukar jag ofta bli glad efter och känna mig duktig, känner mig sämst när jag ridit MH.

Men det är ändå bra träning för mig att rida honom. Då blir det enklare sen när jag går upp på storhäst, och enklare att rida ponnyer med för den delen :)
En storhäst kan man inte såga ner lika enkelt som en ponny, så man lär sig verkligen att rida fram formen på rätt sätt. Man känner när man gör rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0