Ridningen (2 september)

Idag när jag red MH red jag först ut en lång stund i skogen. Sen tränade jag på att få fram honom, jag ville att han skulle ha roligt för det är enklaste sättet att få honom pigg. Typ hoppa diken, stockar, snabba tempo växlingar m.m. Roligaste är ju absolut att från halt komma direkt fram i galopp och hoppa stock och sedan halt så snabbt som möjligt efter för att sedan komma fram i typ trav direkt. Det får honom att lyssna mycket bra och det är väldigt kul.


Haha dessa foton är så fuuula!

Bakom skogshagen började jag känna lite på honom i skritten. Hemskt. Gick inte bättre i traven. Red lite på sandvolten och han var så stel och ville inte ställa igenom sig orddentligt i något varv. Så skrittade omkring på små volter och ställde honom överdrivet i båda varven. Då började han lossna lite grann. Det var först efter att jag börjar forma honom i galoppen som han lossnade. Då blev han sjukt fin! Han var ju stel och så eftersom Linnea red igår (hon kräver ju inget av honom, hehhe). Jag red sen lite på ängarna och det har nog aldrig riktigt kännts så bra som det gjorde idag på slutet. Jag kunde hålla mina händer helt stilla där de ska vara, tänka på sitsen ordentligt och försöka få det att se enkelt ut. Men det var inte enkelt.... Kämpade verligen idag och det gav resultat!

Jag hade visst inte glömt bort hur man rider. Så som jag red idag, så ska jag rida imorn! Kämpa, rida, inte ge upp!
Har fortfarande en hel del som jag behöver fixa till när jag rider på MH. En grej är att jag måste träna upp mig att bli starkare från trav-galopp, jag tappart ofta formen precis i fattningen. Jag hittar den snabbt men jag vill ändå varenda gång behålla formen från trav-galopp. Men det är så svårt eftersom jag inte är superstark i mina ben. Men med mer träning så ska det gå! ;)
MH var verkligen super svettig efter, man såg hans ådror jätte kraftigt också. Så det betyder att han också arbetat då ;) Var också helt blöt under hjälmen.



Fodrade i isoleringsstallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0