(1 augusti)

Det var en som undrade vart jag köpt mitt skal, det var på webbhandlaren. Riktigt billigt där och snabb leverans!
Fick en annan fråga också, om jag ska gå upp på stor häst i höst.  Mitt svar är nej, jag har stannat på 162 cm och kommer allt¨så kunna rida ponny i hela mitt liv om jag inte blir värsta fettot :O
Snygging ju! Kankse är det jag borde satsa på ändå ? Finns ju mäns som betalar sånna kvinnor att äta mer och mer, de tycker typ det är snyggt !? :S
 
I alla fall, tillbaks till frågan. Jag känner att det är nu det börjar gå bra för mig på MP, för två år sedan började jag på mellanponny och jag sög, bokstavligt talat. Började gråta efter lektionerna för att jag tyckte att det var så svårt och tråkigt, inte alls som på småponny. Småponnyerna struttade omkring med böjda nackar enkelt , på MP fick man börja rida på riktigt. Vill helst rida ponny i ett år till, men kanske blir ett halvår bara. Rider ju Hamilton, han är ju storhäst så jag får ite erfarenhet av stor häst också :)
Vendela ska föresten iväg på praktik i 5 veckor i september, så jag kommer typ få honom då alla dagar :)
Men det är så att jag vill satsa mer på hoppning än dressyr, tycker att det är skittråkigt att tävla dressyr. Jag får ju tävla omhoppning på mellanponny, om jag går upp på storhäst måste jag börja om. Jag måste rida två felfria clear round, två felfria A:0 (ingen tävling) och sen när jag klarat det får jag tävla omhoppning igen, och hur kul är det att kvala om igen? Skulle ju säkert ta två år ju. Jag vill tävla omhoppning, det är ju det roliga :D
Jag vill inte alls gå upp på storhäst, jag tycker ponny verkar roligare. Lite galnare, lite oseriösare med roligare pga av det :D Om man tänker på helheten så verkar ponny roligare, storhästgrupperna rider typ aaaaldrig ut, och jag älskar att rida ut, Roligare än dressyr enligt mig!
Vendela vill att jag ska gå upp på storhäst, och dem som rider på storhäst tycker att man utvecklas mer på storhäst. Men jag vill inte lämna mina kära ponnysar, ponny tiden får inte redan vara över :( Kommer rida 80 % av mitt liv på storhäst och 20 % på ponny, såklart jag vill stanna kvar lite till på ponny då. Är ju bara 16 år :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0