(11 augusti)

Idag var första gången denna vecka som Chiko faktiskt var en aning busig när jag skrittade honom. När hästen innan mig började trava lite så blev han så taggad att han började studdsa lite och galoppera kort på stället, men jag skällde lite på personen framför mig att sluta trava och då blev han lugn igen och sen hände inget mer.
Red Hamilton idag, han var som vanligt, en säker, trygg häst nästan hela rundan. På slutet så red jag till bakom skogshagen för att galoppera upp för backen, när jag kom dit så var ponnysarna ute i hagen men skit totalt i Hamilton. Men sen efter en stund när jag står stilla och väntar ut en människa så kommer Chiko skenades från bergen och kommer ner och gör världens bocksprång och bakutsparkar, får igång alla ponnysar i agen som börjar skena runt i hela hagen fram och tillbaka och bocka. De får även igång Hamilton som galopperar iväg och bockar, men det gick bra som tur var. Vilken bushäst Chiko var, bara kom och jagade upp alla ponnysar :P
Fick skynda mig hem idag för det var  en massa djur som åkte, nu har jag bara 3  marsvin och 1 kanin kvar som jag passar. Har så mycket tid för fritid nu, sköööönt!
Sen åkte minf amilj och en annan familj ut med båten på lite kräftskiva idag, tyckte inte att det var så kul, men kan bero på att jag är såååå himla trött efter för lite sömn hela denna vecka lång.
Åt 3 kräftor, för jag tycker inte om kräftor.. Pluss att jag blivit rätt dålig med att äta mat på sistone, äter inte så mycket, och jag blir äcklad av mat. Tråkigaste punkten på dagen, när det är mat. Särsilt frukost.. Äter för att jag är hungrig mest, om det fanns någon dryck som fick en att bli mätt så skulle jag lugnt välja den drycken framför mat. Tänk så smidigt att bara svepa ner en dryck på någon sekund och slippa hunger. Nä, på sistone har jag blivit väldigt äcklad av mat, känner inget sug efter att äta något i hela världen, när det är matdags vill jag bara ha det över så jag blir mätt och kan göra något annat.
 
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0