(14 augusti)

Den här terminen så blev ju ridgrupperna på min ridskola ändrade, så nu har jag hamnat i den bästa ponnygruppen på vår ridskola. De bästa ponnyryttare på ridskolan har blivit satta i en och samma grupp, och det känns bara inte bra. Jag har en känsla av att det kommer att bli en hel del konkurrens i gruppen, mycket formfixering, men ingen vill erkänna det. De flesta vill ha samma hästar, dvs Dingo, Chiko, Ruudi, Snow m.m Man kommer ju sällan få den häst man tycker om. Det enda som är positivt är väl att man kanske kan göra lite mer komplicerade saker, men det väger inte upp mycket för nackdelarna.
Jag gillade min förra grupp, den var skön och det var helt lagom. Vi var duktiga och det var väldigt trevlig stämning i gruppen, man accepterade de hästar man fick rida.
Men nu är det såhär att min mamma har typ alla andra ponnylektioner, och jag kan inte rida för henne. Blir bara arg på henne för ingenting, känns som hon tjatar  på mig som om jag ska plocka ur diskmaskinen. Therese har ponnylektioner men det är nybörjarlektioner. Men såg nu att Annika har ponnylektioner på torsdagar, kanske ska byta dit? Troligen en massa föredetta sp ryttare i dem grupperna, men skit samma. Jag vill verkligen byta grupp, jag klarar inte av att gå i en klass eller grupp där alla är lika bra. Därför valde jag inte ett gymnasium med höga intagningspoäng, för jag skulle aldrig orka med att vara en av dem sämsta i en klass. Jag blir stressad av det, jag jobbar som bäst när jag är lite bättre än medel. Om det varit en hjoppgrupp så skulle jag kunna tänka på att vara i en grupp som det bara är bra i, för jag hinner bara koncentrera mig på själva hoppningen när jag hoppar. Men i dressyr hinner man tänka på annat också, känns som alla dömmer en...Då rider jag dåligt.
Får se hur jag gör...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0