(14 augusti)

 Har just nu två kullar, för jag lånade för några veckkor sen hem Hugo Boss som jag parade med Fideli coh Hopeptoss, de är syskon. Var inga problem vid parningen alls, även fast de var 8 månader. Båda blev dräktiga på första försöket och allt gick bra, Hoppetoss fick 1 unge och Fideli 7 ungar. Kull 1. som det bara är en hamster i, den har inget tema utan den ensamma hamstern heter Lillefjant och är en agouti pearl hane.
Kull 2, de är döpta efter gamla hästnamn på min ridskola, mamma till dem är Fideli.
Lakrits: Agouti, hane
Nutina: Agouti, hona
Cosby: Sapphire, hane
Shaggy: Agouti, hane
Casper: Sapphire, hane
Tequila: Agouti, hona/hane ?
Torina: Sapphire, hona?
 
Lite bilder på alla
Lillefjant, han är 2 dagar äldre än dem andra
Sapphire pearl är han, det ser jag nu. Men när han var mindre trodde jag att han var agouti pearl pga av all den tippning om han har.
Han är bra söt den där lillefjanten ;)
Lakrits, en agouti kille
Fortfarande Lakrits
 
 
Nutina, en agouti tjej
Nutina fortfarande
Cosby, en sapphire kille
Fortfarande Cosby
Shaggy, en agouti hane
En av mina favoriter bland killarna, för han är den mörkaste agoutin, vilket jag gillar :D
Shaggy
Casper, en sapphire hane
Fortfarande Casper
Tequila, jag är osäker på om den är en hane eller en hona. Tror att det är en hane, en agouti är det. Det är i alla fall hamstern med trevligast temperament hittils :)
Tequila
Tvättar sig
En söt Tequila
Torina, jag tror att hon är en tjej, lite osäker.
Torina
 
Kan egentligen inte se skillnad på dem som har samma färg, men det är väl inte det viktigaste just nu.
Här är alla tillsammans
Fideli med sina bebisar, Hopeptoss hade några också i ett hörn
Hoppetoss har ju fått fatty eye, men som ni ser så har hon inte utåtstående ögon än. Hon ahr rätt stora ögon, men hon har alltid haft det.
Här ser man att hon börjat få lite, lite fatty eye
 
Eftersom Hoppetoss fick fatty eye nu efter att kullen är gjord, så blir det lite problem med denna kull. Ångrar att jag gjorde den, för nu har jag ju själv spridit fatty eye. Vilket verkligen inte var vad jag ville :( Så det här är lite av en problemkull, ska spara så många som jag bara kan från den här kullen och sälja några för en symbolisk peng bara och informera om fatty eye. Funderade ett tag på att ta bort den helt, men det skulle kännas  alldeles för grymt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0