(14 augusti)

Något som jag bli som jag själv inte kan göra, det är att säga att någon är bäst när egentligen tycker att något annat är bättre. Tycker att ordet bäst missbrukas för mycket. Jag kan inte mysa med Spot och säga att han är bäst och sen gå till Hamilton och säga att han är bäst, jag bara tycker att båda två inte kan vara bäst. Däremot kan jag säga, "Spot du är världens bäst ponny" och sen gå till Hamilton och säga "Hamilton, du är världens bästa storhäst"
Jag blir förvirrad och lite irreterad när personer säger att flera olika saker/djur/människor är bäst på en och samma dag, då menar dem ju inte ordet som de säger. För en sak är bäst, flera saker kan inte vara bäst, såklart på olika saker och då säger man det. Flera saker/djur/människor kan vara bra, men bara en är bäst. Det är så jag resonerar. Jag blir irreterad när folk på facebook lägger upp bilder på t.ex. olika hästar varje dag och skriver att dem är bäst, allihoppa. Känner lite att kan dem inte bestämma sig, man blir ju jätteförvirrad. För den personen måste ju ha en häst som den ändå tycker lite mer om, kan den inte ge all sin uppmärksamhet till den hästen istället.
 
Man får självklart tycka om flera hästar, det gör jag med. men jag tycker man ska spara på ordet bäst mer, används för ofta att det börjat förlora sin betydelse. Samma sak med ordet älska, folk säger att hata är ett starkt ord, är inte motsatsen,  ordet älska också ett väldigt starkt ord då? Varför säger man inte att man ska vara försiktig med att använda ordet älska för att det är starkt, det gör man med ordet hata ju.... :/
Den där hästen älskar jag grymt mycket, mest i hela världen. Det är något mystiskt med honom bara..
Och det där, det där.... OH FYFAN! Sputor, hatar, hatar, hatar, hatar spurotr!!!!!!! Spyr på dem...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0