(18 augusti)

 Är så stolt över mig själv, har städt i 4 timmar diag utan paus! har städat alla rum som djuren stått i, det har stöket ner rejält. Sen städade jag även mitt rum, för det såg ut som om en resväska full med kläder exploderat i mitt rum.
Som ni ser, väääldigt stökigt! har liksom inte ens packat upp resväskan från Sm dagarna, illa jag vet!
Lite bättre ;) Att städa mitt rum tog typ 2 timmar :O Fast jag har nu tvättat alla kläder som låg på golvet, så nu har jag rena kläder som hänger på tork.
 
Har också städat hamsterburar, hehe Tom blev rätt så förbannad av att bli väckt :P
Haha, odjuret Tom!
 

Nu ska jag berätta en sak om Tomas, han är det enda marsvinet som är kvar. I söndags började han lukta äckligt, så vi badade honom. På måndagen upptäckte vi att han fått diareé (det som luktade äckligt), ögoninflammation och konstiga skorpor i huden. Tillsammans med Tomas ägare så bestämde vi oss för att tomas behövde veterinärvård, så vi ringde till Tyresö djurklinik. De sa att det var riktigt farligt om marsvin får diareé, det brukar betyda att de dör inom ett par dagar, de bad oss köpa critical care som vi skulle tvångsmata hon om med i spruta 4-6 gånger mer dag. Och så fick vi en veterinär tid på torsdagen. Jag gick till djurkliniken och köpte det i onsdags och vi blörjade mata honom med det.
När vi var hos veterinären med honom så undersökte en veterinär honom, hon sa att han troligen fått diareé av att han fått äta för mycket av något som han inte var jättevan med. Han hade ögoninflammation, så hon skrev ut ögondroppar åt oss. Han hade också marsvinsskabb, så vi fick stronghold utskrivet.
Så Tomas har varit en liten sjukling, han tar rätt mycket tid nu. 4-6 gånger om dagen matas han med critical care och det tar ungefär 30 minuter per gång att ge honom det, typ hälften spiller man utanför hans mun också :/
Ja, det där är Tomas i alla fall. Ett jättesnällt marsvin, men även han blir lite förbannad när man trycker in en äcklig väska i hans mun :P
Tomas är lite rolig, för man ser inte riktigt vad som är bak och fram på honom.
 
Jag ångrar inte allt vi gör för Tomas, han är helt klart värd tiden som jag lägger ner. Han är det enda marsvinet som är kvar, så jag har tid för honom. men jag är lite orolig för han har inte blivit bättre, men heller inte sämre :/ 
 
Nus ka vi åka och kvällsfodra hos hästarna, så nu måste jag gå. Sen ska Tomas få sig sin fjärde portion av critical care idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0