(19 augusti)

Tänkte diskutera en sak som jag diskuterat förut. Angående varför jag inte dricker alkohol, jag har aldrig druckit alkohol. Jag har alltid stått emot grupptrycket, jag tror att ungefär alla i min förra klass har provat på alkohol åtminstone 1 gång. Folk undrar varför jag inte dricker, och jag kan väl inte helt svara på det. Jag känner bara att jag inte vill, känner starkt att det inte är något att testa på.
Här är lite anledningar till varför jag känner nej till alokohol:
 
* Jag tycker att man kan ha roligt utan att vara full, alltså vara sig själv. För vad är det för vänskap eller förhållande som bara är roligt när man är full? Är inte de viktigaste att man har kul tillsammans när man är nykter?
 
*Jag har alltid varit väldigt plikttrogen, jag vill inte bryta mot lagen men först och främst inte svika mina föräldrar. Jag vill bevisa att jag kan stå emot.
 
*Dyrt med alkohol, särsilt om man ska dricka ofta. Mina pengar går till ridningen, skulle aldrig ha råd med att dricka flera gånger i månaden.
 
*När man är full så gör man saker som man ångrar, man har inte samma kontroll. Jag känner att jag inte har samma kontroll när jag är nykter men är väldigt trött, finns saker som jag ångrar att jag gjort klockan tre på natten för jag var trött och inte mig själv.
 
*Jag vill ha barn när jag blir vuxen, och jag vill kunna säga stolt till mina barn att jag faktiskt väntade med alkohol tills jag blev 18 år. Jag vill kunna säga och mena denna vanliga replik "gör inget som jag inte skulle ha gjort". Vill kunna säga att jag stod emot grupptrycket.
Den här bilden tog för några månader sen, tyckte att den passade in lite.
 
Jag blir 18 år om mindre än 2 år, får se om jag klarar av att stå emot grupptrycket så länge. För när jag är 18, det är då jag får dricka lagligt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0