(21 augusti)

Jag funderar på om jag kanske har sömnproblem. Hur trött jag än är, så kan jag inte somna bara 5 minuter efter att jag lagt mig i sängen. Tar för det mesta runt 1 timme, ibland 2 timmar för mig att somna på kvällen. Jag grubblar för mycket, kan inte vila utan bara tänker för mycket och planerar.
Något som också stör mig mycket är att jag är så lättirreterad när jag ska sova, jag kan inte sova utan öronproppar om det inte är helt ljudlöst. Det värsta ljudet som finns är snarkningar, jag stör mig även på ljud från en tv, prat i telefon, syrsor utanför och ljud som bara jag kan höra. Det måste vara helt kolsvart när jag ska sova. Jag måste alltid ha tillgång till vatten, annars lurar jag mig själv att jag måste ha vatten varannan sekund typ och blir typ helt galen pga av det. Helosan salva är ett måste! Jag måste också veta om att det finna nässpray hemma, är inte beroende, men om jag vet att vi inte har nässpray hemma så får jag panik och då blir jag täppt i näsan.
Jag sover ju ungefär 6 timmar om dagen, men det är för att jag går och lägger mig i tid.
Jag är svårväckt på natten, inte ens brandalarmet väcker mig. På morgonen vaknar jag dock av att någon bara trycker ner handtaget till mitt rum :P
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad sköt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Så skönt att plugga in propparna och stänga ute alla störande ljud när man går och lägger sig. Sover själv jämt med öronproppar djupt insatta i öronen. Sover så mycket bättre och djupare då. Ibland får jag dock lite ont av propparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

2012-08-22 @ 19:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0