(31 augusti)

Nä, jag tror inte jag har fibromyalgisyndrom, jag har inte den där smärtan i musklerna som man har. Min mamma beskriver det som om hennes blod är av saltsyra, det kokar och gör ont. Så har jag inte. Mamma tror nu att jag istället har ME, som hon också har. Fick läsa hennes papper om ME, vad det är och vad det ger för symptomer. Det stämmer in bra på mig, det är ett utmattningssyndrom. Det som stämmer in bäst är att jag är helt utmattad efter att ha gjort krävande saker under dagen, jag måste vila ut över 12 timmar. Jag har en feberkänsla i kroppen. Jag är jättekänslig för ljud, även temperatursskillnader. Om det är ME, så har det kommit smygande in på mig och då kommer det bara bli värre. I så fall har jag ju verkligen en rolig framtid att se fram emot, nästa inga med ME klarar av att jobba heltid :/
Bara 16 år gammal ju, vill inte ha drabbats av något syndrom som jag har resten av livet. Vill kunna plugga in dit jag vill och bli forskare inom medicin på SVA. Inte jobba halvtid på Ica...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0