(6 augusti)

Kan ju säga att det har varit rätt så jobbigt att vara funktioär på ponny SM, vi stod 11-12 timmar per dag på den där banan Eda pausen under dagen man fick var när det var lunchm och då fick man skynda sig jättemycket. Inget jag vill göra igen, men det var ändå något som jag inte ångrar att jag gjorde. Bloggar mer om SM dagarna sen.

När jag nu kom hem så fick jag se Fidelis och Hoppetoss ungar för första gången, 7 stycken bebisar är det. 6 stycken är Fidelis ungar och en är Hoppetoss unge, man ser det tydligt för den är pearl (en teckning som gör dem vit) precis som Hoppetoss och den har börjt få päls för den är 2 dagar äldre än dem andra.
Ska det bli en till Hoppetoss? Jag tror nämligen att det ska bli en sapphire pearl, om det är en hona är det en självklarhet att det är just den bebisen som får stanna :)
Hon är sapphire pearl, Tingeling.
 
Ungarna är nu flyttade till ett hörn av buren, så man kan se bebisarna genom buren eftersom buren är lite genomskinlig.
 

Kommentarer
Postat av: Tesshan

Blev hon sådär tjock och fick bara EN unge? :)

Svar: Jag såg att hon fick 2 hon kan ha fått fler men att de kanske var dödfödda. De blir ju tjocka även fast de har få ungar, livmodern blir ju vattenfylld :) Och moderkakan är ju rätt stor också.
Alicia

2012-08-06 @ 10:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0