(8 augusti)

Har skapat lite rutiner tillsammans med kissen Pysen. Det började med att han gärna satt bredvid mig när jag hackade grönsaker till marsvinen, kaninerna och hamstrarna och då fick lite blöt kattmat på slutet. Så nu sitter han alltid med mig när jag hackar grönsaker. Nu är han även med mig på morgonen när jag gör frulle, men han får ingen blötmat då utan jag slänger lite flingor till honom då och då. Trodde faktiskt inte att han skulle äta det, men han äter faktiskt flingor :S Han tigger faktiskt väldigt bra, han gör en här minen som katten i stövlarna i Shrek gör :P Såhär gör han:
Hahaha, nä skoja bara, så ser han bara ut när han blivit badad :)
Sådär sitter han ibland faktiskt, väntar på att få en egen tallrik vid bordet.
 
Gjorde kanelbullar igår, det är ju faktiskt lite jobbigt att baka bullar, men det luktar ju gott! När jag blir mormor (ja, jag ska bli mormor det har jag bestämt) då ska jag baka bullar hela tiden så att mitt hus luktar bullar. Kommer ha en extrafrys bara för bullar, för om man bakar bullar varje dag kommer det bli en hel del massa bullar Tycker egentligen inte så värst mycket om egenbakade bullar, men lukten i huset är så god! :)
Mamma hon formar inte bullar på det vanliga sättet, hon krånglar till det och jag tycker inte om det sättet.... Nästa gång jag bakar bullar ska jag göra som man ska, mycket bättre! Och inte ha så mycket socker i fyllningen, det är ju jätteäckligt.
 
Nej, nu ska jag till stallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0