Kämpa Tomas!

Idag andades Tomas konstigt, men efter att mamma fått i honom critical care mådde han lite bättre och andades mer normalt. Men han är så hängig,för en timme sen när jag skulle ge honom vritical care orkade han inte tugga, han ville bara ligga ner och blunda. Jag gjorde då vätskeersättning och gav honom 10 ml med spruta, hoppades på att han skulle bli piggare av det. Han blev faktiskt lite piggare, fick i honom lite critical care sen. Känner mig faktiskt lite som en veterinär när jag kommer på att, "jamen vätskeersättning ska man ju ge när de inte har någon ork" och så donar och fixar jag med Tomas.
Visst skulle jag passa som veterinär? :D
Skulle jättegärna vilja vara en veterinär, verkar verkligen som ett arbete för mig. Men tyvärr är jag nog för spruträd för att kunna vara veterinär :( Jag skulle nog kunna lära mig kunskaperna i alla fall, jag lär mig ju kunskap om de flesta smådjur på min fritid.
 
Om en timme ska Tomas hem till sina rätta ägare, de kommer en dag tidigare för att hämta. Det känns lite som en befrielse faktiskt, Tomas tillstånd är kritiskt och han kan vara döende. Hade haft så dåligt samvete om han dog hemma hos mig :( Det är bra att han kommer till sina ägare nu, de får bestämma vad de vill göra med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0