(13 december)

Haloj, igår så skulle jag ha Chiko på irdningen. Enligt schemat var det hoppning men eftersom våran ridning ställdes in förra veckan pga av snöstorm så hade vi förberedande hoppning istället. Då ville jag inte ha Chiko, så jag bytte till lille Gobus :D vad ska man mer säga, tycker verkligen om honom :D Så glad, så gullig, tjock och ja så Globus :) Han var faktiskt riktigt fin i alla gångarter igår, i slutet så var han tillochmed pigg. Han travade till och med på för fort framåt på slutet, men det kanske beror på att jag hade mycket lättare hand idag som jag höll helt stilla. Han gick i en rätt hög form för att vara Globus också, och han var jäkligt fin! Det kändes verkligen inte som Globus på slutet, för han kändes så otroligt fin. Det är vid sånna tillfällen jag älskar ridningen, när man verkligen får till det och både hästen och ryttaren har roligt tillsammans och verkligen sammarbetar. Kunde nog inte varit nöjdare, även om allt kanske inte var perfekt så fick jag den där braiga känslan :)
Fast nästa vecka när det är hoppning vill jag nog inte ha honom, Globus är en av mina favorithästar i dressyr, men inte i hoppning. Då vill jag ha en mer taggad häst som Chiko, Dingo möjligtvis Snow. Men jag har en känsla av att jag kommer få en häst som är lite piggare nästa gång för vi hade inte Maria idag. Och Maria har förut sagt att jag ska få hoppa med pigga hästar för det är en svårare utmaning för mig än sega. Och det är faktiskt rätt, jag tycker inte det är mycket till utmaning att hoppa t.ex. Globus, då hoppar jag hellre en klurig häst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0