19

Varför kan jag inte se alla som är inne på facebook?? :O Min chatt är helt cp, det är 15 personer som är konstanta på den vare sig de är inne eller inte och så syns inte de som är inne. De som facebook "tror" att jag känner, det är ju facebook algoritm som räknat ut det.
Vad jag fått höra så är det de som går in på ens profil mest som är högt upp på din listan, för jag är da codemaster. Jag har värsta braiga analyser om facebook, tror jag håller på att knäcka koden... De som är på den här lilla chatten över den vanliga chatten, där hamnar dem som acebook tror man känner bättre. Är det väldigt få inne på facebook så kan ju typ vem som helst hamna där, men dem går ändå efter en lista. vad jag tror så räknar facebook ut i en algoritm ut vilka dem tror man känner mest, de räknar ut vem som kollar ens profil mest, vem som gillar en grejer mest, vem man själv går in på mest, vem man chattar med mest och kombinerar dessa och det blir en lista. Så om den 67 personen på din facebook är en av de få inne kan den hamna på din lilla chattlista, loggar den ut kanske den 247 personen på din lista hamnar där. För mig är antalet vänner där alltid konstant, 10 vänner.
 
Jag har fler teorier, men jag visar bara mit floow. Nä ska jag skoja, men jag har faktiskt riktigt seriösa terorier som jag tror kan stämmma :)

Kommentarer
Postat av: Jupp

Fast på min lista är de i boktavsordning... Iallafall på den övre listan

2012-12-19 @ 21:52:10
Postat av: Jupp

Såg fel, på hela min vänlista på vilka som e inloggade är de i bokstavsordning, alltså också på mobilinloggade :)

2012-12-19 @ 21:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0