22 december

Red igen igår och fick Rita, hade aldrig ridit henne innan. Det alla sa till mig att hon kunde gå väldigt fint, men det var ingen idé att försöka ens i galoppen. Jag tyckte hon var väldigt fin att rida, lite trippig men på slutet så trava hon på bra framåt. Eftersom jag gillar utmaningar så var min lilla utmaning för dagen att få henne i form i galoppen, vilket gick. Det var inte så svårt som jag trodde, det var väl lika svårt som att få Globus i form i galoppen. Även fast hon blev rätt så förbannad på mig för det och sparkade bakut några gånger så verkade hon rätt okej med det på slutet. Hon kunde till och med ibland behålla formen från trav till galopp i fattningarna. Det som jag måste träna på lite mer är att hoppa in åt, hon skjuter ut en och spårar på volterna ibland. Jag tyckte rita var rolig och fin att rida, hon var rätt mycket som Globus att rida. Jag tyckte hon var rätt jobbig dock, fick driva en hel del :p


Sen så hjälpte jag till och ge luzern till de hästar som skulle ha det. Och så fick spot skicka ur bunkarna ;)






Tella ville också smaka :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0