26 december

Böcker kan vara lite farliga ibland, i alla fall för mig. Och då menar jag inte att de kan ramla ner i nåns huvud, utan de kan verkligen påverka folks sinnen. Jag brukar inte läsa så mycket för jag är lite kräsen när det gäller böcker. Men nu fick jag en bok i julklapp som verkligen är min typ av bok, en fantasy bok.
Jag tycker att boken är jättebra, så jag läser ju jättemycket. Men, boken är ju inte det minsta verklighetstrogen så man fantiserar ju om en helt annan värld. Man själv tappar ju verklighetsuppfattningen lite grann. Det blir svårare att skilja på fantasier och tankar. Nu säger jag inte att jag är schizofren, för jag vet ju vad som är verkligt och inte. Men jag kan ge er ett exempel. t.ex. om man läst twilightböckerna, hur många fantiserar inte lite grann om hur det skulle vara att vara en vampyr? Vacker, snabb och stark, det är väl ändå de flestas önskan? Dessa fantasier kan kännas bättre än verkligheten, så man vill ju gärna dröja sig kvar i dem. I alla fall jag. Men på mig påverkar det mig negativt, jag blir som om jag har aspberger typ :P Jag är för mycket i min egna lilla värld. Så böcker kan vara farliga, de kan påverka en negativt psykiskt
Hahaha, min roliga lilla makeover på mig själv  :P
Men jag tycler ändå att man får unna sig att tänka dessa fantasier ibland, för att krydda på vardagen lite grann ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0