27 december

Fick Snow på hoppkursen idag, och ja jag var lite rädd. Jag tycker hon är lite läskig att hoppa, inte för hennes språng för de är roliga. Men hon är så osäker och opålitlig, hon kan ju verkligen göra tvärnitar och kasta sig undan för hinder. Min systers kompis ramlade av Snow för att Snow kastade sig bort för en bom och hon fick en skada som gjorde att hon inte kunde rida mer förut.
Även om jag var rätt rädd, så försökte jag rida tufft men lugnt. Hade breda händer, satt ner och höll om man benen orentligt. Märkte lite i början att hon blev pyttelite osäker nån gång, men så fort jag petade på lite med spöet så försvann osäkerheten och hoppade glatt över. Jag märkte att man aldrig fick lämna henne utan stöd, man var alltid tvungen att verkligen rama om med benen, hålla upp huvudet och gasa så hon fick tryck i galoppen. Hon gillar när det är ryttaren som bestämmer, för hon själv är väldigt osäker.
Sen när man hoppat berömde jag jättemycket så hon blev glad och hon tyckte faktiskt att det var riktigt roligt att hoppa. Hon hoppade utan någon tvekan alls, hon gjorde inga konstiga helikoptersprång utan hoppade väldigt fina språng, kanske lite stort ibland.
Men det gick väldigt bra att hoppa henne idag, det känns som om vi passar med varandra. Snow är en häst jag känner att jag kan läsa av rätt bra, fast jag litar inte alls på henne. Hon hoppar väldigt stort vilket är suuuperkul :D
Men jag är i alla fall väääldigt stolt över henne, hon hoppade alla hinder utan att ens försöka vägra :) Jag har faktiskt aldrig vägrat med Snow nånsin, och jag vill helst inte göra det... Men imorgon ska vi rida sfvårare vägar och fler oxrar, så då kanske det blir nån vägring. Men målet är såklart att komma över alla hinder :)
Lägger upp fler bilder sen. Dessa bilder är fotade av Filippa Lundberg.
 
Om Snow inte var så osäker, hade hon definitivt varit min favoritponny.
 Men det gick nog riktigt bra idag faktiskt. Jag är väldigt nöjd över både Snows och min prestation idag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0