28 december

Det gick så himla bra att hoppa Snow idag! Vet inte vad jag ska säga, hon var så underbart duktig idag med.
Hon hoppade alla hinder, även om hon kom lite fel ibland så hoppade hon. Det var ju verkigen goda tecken på att hon litade på mig, så jag litade också på henne. Det var lite svårare idag, hindrerna var högre, lite mer teknik krävdes i vägarna. Hon hoppade en oxer på 80 cm, jag blev så otroligt glad över att hon klarade det att jag nästan glömde avsluta banan. Men det är verkligen otroliga framsteg för Snow att hon klarar av att hoppa 1 oxer på 80 cm med en människa på, ett hinder som andra mer hoppglada hästar stannade på. Då visste jag att jag kunde lita på Snow mera, vi var ett team som stöttade varandra.
Seeee så duktig hon är! Hon kom tilloch med lite fel till hindret, men när jag petade till med spöet och smackade hoppade hon ändå. Vilken ängel hon är <3
 
Efter idag så är Snow min favorithäst i hoppningen! Jag frågade maria idag om jag kunde önska henne på en hoppklubbtävling. Hon blev förvånad över att jag ville tävla henne, men hon sa att jag kunde få henne om jag ville ha henne. För Snow har ju inte tävlat en riktig klubbtävling på flera år (lagtävlingen är ingen klubbtävling), Snow behöver ju träning. Jag fattar nog själv att jag inte direkt kommer gå nolla med henne. Men jag har tröttnat lite på att rejsa omkring som en galning. Jag vill visa att jag kan rida lite fint också för publiken xD Så jag är jätteglad nu. Har verkligen hittat den perfekta utmaningen för mig. Hon är svår, men det går ändå att klara av henne :)
Lekte märkesnörd idag, pikeur ridbyxor och kingslandtröja xD
Jag säger som Maria sa idag, hoppas jag inte växer en massa så att jag blir för stor för henne. Men det gör jag nog inte, har varit 162 cm rätt så länge nu som tur var :)
 
Bilder fotade av Caroline:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanne

Fast jag har hoppat henne på klubbtävling också så det gick hon senast förra terminen :) Hon är en riktig stjärna den där hästen, fina bilder o ni ser ut att passa bra ihop!

2012-12-28 @ 22:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0