(7 december)

Tips ifall ni någon dag vaknar med påsar under ögonen!
Ifall ni någon dag vaknar med påsar under ögonen, som man faktiskt gör lite då och då då när man känner sig oerhört trött på morgonen. Då har jag ett tips till er som jag brukar köra, och det fungerar på mig i alla fall :)
 
*Ta en isbit från frysen och tryck isbiten mot det stället som är svullet (under ögat) några sekunder. Jag brukar ha isbiten i papper annars blir det kallt för händerna.
 
Is hjälper mot svullnad, det vet nog de flesta. Har man slagit i huvudet eller så då ska man hålla is mot svullnaden, så den går ner. När kyla sätts mot huden så drar huden ihop sig nämligen.
Sen så får man ju räkna lite med att kanske inte allt går bort, men det är ju då bara att applicera lite concealer på och dricka en kopp kaffe så man piggnar till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0