(13 november)

Skrittade ut en bit på MH idag. Sen red jag i kortändan på ridhuset. Han var så jävla hemsk idag att rida, kunde knappt trava elelr galoppera. han har aldrig nånsin varit så seg emd mig! Han reagerade inte på skänkeln det minsta och inte heller spöet. Kände bara då att jag aldrig mer vill rida honom. Då sa mamma att jag skulle se om det gick att rida lite på ängen.
Jag gick dit och hittade ett ställe med snö och inte is som gick att rida på. Då vart det en annan häst, han travade på så fort och snabbt att det kändes som om vi flög framåt. Sen gasade jag ju självaklart på i lite galopp också, och det var kul tyckte han ;) Men var ändå lite arg efter, han var ju så seg i ridhuset.

Hehe, random bild.

Sen hjälpte jag mamma att fodra och sånt i ponny stallet.
Imorn är det ridning, vi ska ha Maria. Tror faktiskt inte alls att jag kommer få ha Caffe imorn, Maria sa ju i slutet av förra terminen att jag red bättre på de sega, så jag skulle få rida bara pigga hästar typ, även fast jag inte gillar det. Jag var inte jätte förtjust i Caffe, men kan ta henne ändå för det var bra tränin. Men skulle helst av allt nog vilja testa på Oliv imorn, men tror inte att jag får honom. Finns bara en häst jag inte vill ha imorn och det är Lady, tror ärligt talat att jag typ mr få henne imorn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0