(14 januari)

Red Caffe idag. Vi red mycket på volterna idag.
Jag hittade Caffe tidit idag och hon varrätt fin i början, men sen i traven på volten i höger varv så tyckte hon att det var jätte jobbigt. Hon kunde inte ens trava ett varv utan att stanna och sparka bakut eller nått annat. Hon saktade av till skritt hela tiden eller travade på i världens långsammaste trav, la jag till spöet, ja då kom ju bakuten tillbaka. Hon var total hemskt i det varvet... Eller jo, jag fick henne ju i form i traven då. Men vi gick ju typ mer bakåt än framåt :S
I andra varvet så var hon inte alls lika seg eller sparkig. Men det tog lite mer tid för mig att hitta henne. Hon kunde ju såklart inte fatta galopp i det varvet utan att stanna och bocka och sparka bakut på stället... Blev lite arg då, hehe... Men i galoppen så var hon ju lite pigg sen. Efter det så hittade jag henne bättre i vänster varv, men hon blev lite förböjd. Men hon är verkligen supersvår att rida. har ärligt talat aldrig se någon rida henne fint någon gång :/ Är inte alls så nöjd idag. Jo jag hittade henne och kom åt henne bättre idag, men hon var för dum idag..

När jag pratade med Maria sen så sa hon att Caffe slutade gå storhäst förut eftersom hon var så dum när folk krävde arbete av henne. De flesta som får Caffe brukar ju mest åka häst eftersom hon blir så dum när man försöker kräva lite av henne.
Kan ju säga nu att jag klarar mig bra att inte rida Caffe mer i dressyr :) Nu har jag lärt mig lite av henne och det duger för mig.

Sen åt jag lunch på övervåningen. Sen gick sanne och ja ut i ridhuset och räknade hinderhållare. Det var 29 stycken :P Sen kom maria in med en mellanponny grupp och frågade om jag ville rida Chiko, och jag sa ju ja då. Så jag gick och gjorde i ordning honom och red hnm.


Han var väldigt på hugget när jag satt upp och fick länga mina läder efter att Therese ridit hnm igår ;) Han kunde verkligen inte ståp still utan gick i sidled och det kändes som om han skulle kunnat stegra eller bralla iväg. Men hann bli klar innan jag fick reda på om han skulle göra det. Han var på hugget i början, sen blev han lugn och lunkade på. Mend et blåste fruktansvärt mycket! Dörren i ridhuset öppnades halvöppet av vinden!

Sen hörde jag av Maria att det troligen istället för en pay and jump bli en lagtävling mellan storhästarna och ponnyerna  en dag v.9 eller v.11 :) man får bestämma höjd själv, eller kanske inte för högt då. Sitter och funderar på vem jag i så fall skulle vilja ha. Picco eller Dingo tror jag...

Om man fick hoppa högt så skulle jag velat Picco, för jag vet att han klarar av lite högre höjder. Men tror knappast att man får hoppa över 75 på ponny eftersom vissa storhästar inte ens klarar det xD Haha, näe.. Om man bara fick hoppa typ 60 cm så skulle jag nog velat ha Erasmus faktiskt, lite träning.


Imorn är det ponny cups match. Är inte så taggad nu, har blivit för van.. xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0