(15 januari)

Ja, som kanske ett par stycken redan vet så var ju våran match idag lite av en katastrof. Var ju borta match mot haningebyggden.
Jag fick ingen fjording idag, faktiskt. jag fick den jag minst trodde jag skulle få... En galet pigg och stark d-ponny som brukade tävla LA, den hette Dillon.
I början kände jag bara att det här inte alls var en häst jag var van vid. Jätte känslig i munnen. När vi galopperade så gick det inte att ta tillbaka den utan att den började studdsa och göra luftsprång i luften. När vi skulle hoppa fram blev den så taggad att det typ stegrade/gjorde stora luftsprång på stället. Sen mot hindrerna blev den ju jätte taggad, men hoppade fint. han var väldigt svår att ta tillbaka efter hindrerna, då drog han iväg. Ja, fjordingarna var inte alls snälla. De två ryttarna innan mig ramlade ju av på 2 avfjordingarna som tvärnitade. Jag hoppade banan och det gick bättre då, det gick att ta tillbaka honom lite mer. han hoppade fint och hade ju väl mycket energi då, men han gick ju att vända och styra väldigt enkelt. Jag gick nolla. Men vi hade redan förlorat hittills.. Deras lag gick ju nolla. SEn red Sanne efter mig och hennes häst tvärnita och hon ramlade också av.

Ja sen gick resten nolla. Men halva vårt lag ramlade seriöst av idag :/
De höjde mellan c och dponnyerna. Och de hade egntligen för höga hinder på vissa hinder, högre än vad som tillåts i reglerna. Trean var på 85 cm, max som man vår ha är 80 cm. De flesta brukar ju ha höjden 60-70 cm.
Det var våran första förlust iaf.


På söndag är det nya tag, hemma match mot Sundby som just nu leder. Ni är vi uppretade och ilskna, så nu ska vi rida bra! Jag ska tävla den, men hästarna är inte bestämda än. Jag tror att jag kommer få Rasmus eller Picco. men nu vill jag verkligen ha Rasmus, tycker att vi ska köra på fult spel vi med! Jag tycker att Hell, Rasmus, Minty, Lady, Nutina och Picco som ätit 5 kilo havre i 5 veckor ska gå med då... Gissar på att hästarna inte är utsatta ännu eftersom de som är tänkta hittils ska vi få sitta på fredag på träningen och så får vi se då. Men det är bara en teori som jag tänkt. Hoppas i alla fall på Rasmus riktigt mycket, nu är jag inte rädd. Nu är jag bara arg, och då rider jag som bäst i hoppning.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till på söndag ! Hoppas ni vinner , men jag varnar er, tjejerna från Sundby är jätte duktiga!

2012-01-19 @ 12:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0