(17 januari)

Igår på engelskan så pratade vi muntligt igen, och ärligt talat så pratar jag bättre engelska än vad jag tror. Nu typ älskar jag att prata engelska! Haha, nä inte direkt ;) Nej men har börjat träna lite mer på min engelska på sistone, prata lite mer för mig själv för att träna. Så nu flyter det ju på rätt bra, man kan improvisera rätt bra om man ska prata om något. Nu är det nästan enklare att prata än att skriva, eftersom det är mycket strängare regler när mans kriver än pratar.

Nu vill jag typ åka till USA och träffa min släkt för att prata engelska xD Juste, ni kanske inte visste det. Men min morfar bor i Californien och är därifrån. Vi åker dit ungefär var fjärde år. Då brukar vi först bo vid San fransisco hos min morfars bror och hans fru. Sen brukar vi också bo ute i typ vildmarken hos morfar i crescent city.

Stilla havet, det är sjukt stora vågor där!
När vi var där 2008 så var vi också i Los angeles och slappade lite i värmen.
Det är väl på tiden att vi ska dit nu egentligen, men tror inte vi har råd om vi inte vinner lite mer pengar snart. Fast i och för sig, flygresan är såååå lång! Men det är det värt, californien är så fint!

Golden gate bridge är en jätte cool bro att åka över, den är så stor att så fort den målats om så måste den börja målas om på igen innan den rostar xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0