(2 januari)

Fick skritta Chiko idag, skrittade i 30 minuter. Han har ju inte skrittats sen i fredags, så han var ju lite pigg pch taggad. Väldigt duktig på halter, men bäst på att börja skritta igen. Men han gillade inte att ha sitt träns på sig igen, jätte ofta så gnuggade han ansiktet mot väggen/frambenen. Kollade sen efter om han hade några sår i ansiktet, men det hade han inte.
Sen efter typ 20 minuter så bah vänder han på en femöring och skenar med världens fart bort från läktaren och det kändes väldigt okontrollerat... Fick som tur var stopp på honom innan han hoppade ett hinder :) Efter det så var han super nervös och stressad, han började trava och takta och tog jag i tyglarna så stannade han och försökte men skänkla på honom framåt så blev han jätte spänd och började backa och 2 gånger reste han sig lite på bakbenen. Han var som när jag red hem honom från betet.  Väldigt nervös var han och han blev aldrig lugn efter det. Världsta busponnyn idag!

Han ska ju tömköras eller skrittas denna vecka. Mamma tror att jag kmr få skritta honom denan vecka iom att Annika inte är här denna vecka, hon är den dnda som brukar ha tid att tömköra hästar.
Haha jag höll ju på att ramla idag, blev sken och stegringar idag.  Hoppas på bättre dagar, även om jag tycker att det är skoj nör dem gör så, så tycker jag inte att han ska göra så. Det är okej om de är igång och inte vart halta, men Chiko har ju varit halt precis och sånt här bus gör ju inte saken bättre.
Imorn sak jag köpa nya vinterskor eftersom mina har gått sönder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0