(21 januari)

Har funderat lite över in avramling. Det gick så fort, jag hände bredvid Rasmus och funderade på varför jag hamnade så. SEn låg jag på marken och tittade upp på Rasmus och märkte att fotan fastnat. När jag fått loss den ställde jag mig bara upp och var denna gång inte arg på honom. Det var jag som var i lite obalans och det hade gått för fort. Men denna avramling var konstig, det gick för fort och inga panik känslor var iblandade denna gång. Jo när jag fastnade med foten så trodde jag att jag skulle släpas efter i stigbygeln i hela ridhuset och typ dö...

Åh, vet inte längre om jag vill tävla Rasmus på söndag. Eller jo det vill jag, men jag vill att han ska vara snäll och bra då. Jag vill att han ska vara som på förra matchen. Inte som igår, igår för han för pigg för att man skulle kunna rama in och vara som ett hjälpande stöd, för då gick det bara fortare och då hoppar han inte. På förra matchen så kunde man rama in bättre och rida tuffare, men när de är busiga går det inte. Jag vill inte att han ska ha för mycket energi i kroppen, lagom. Men han hade tydligen varit busig hela denna vecka. Idag är det bommar och det är ju bra träning på Rasmus. Ifall jag tävlar honom imorn måste jag nog galoppera av honom en del energi. Men om han var som igår så kommer han inte klara av banan imorn. Men Rasmus blir ju alltid bättre på tävling, känner pressen. Egentligen så är det inte hela världen för laget om han inte år runt med mig, då kommer han utan tvekan stanna med borta ryttaren med även hur bra den  än rider tror jag faktiskt. Men jag bryr mig också om Rasmus, ibland är han bara dum när han stannar. Men ibland är han faktiskt rädd, man ska inte förstöra hans självförtroende.

Ja såhär såg det ut förra matchen:




Då gick det ju att öka utan att det gick för fort. Red säkert Rasmus bättre då...

Får fundera vidare... Prata lite med folk. Men tror att jag vill testa honom ändå, som sagt. Har vi med Minty istället kommer det bli oavgjort. Rasmus är en satsning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0