(22 januari)

Jahapp, ja.. När jag red fram på Rasmus idag så var han väl lite busig, inte lika mycket som i fredags. Han var också rätt rädd för publiken och verkade spänd.
Det gick bra att hoppa fram på sjuan, även sexan. Men på tvåan vägrade han :/ Men sen hopapde han. Sen fick jag startsignal och då sket sig allt. Han vägrade ut sig på första hidnret och stannade på mitten och vägrade ta ett endaste steg framåt, bakåt eller åt sidan. Även om man piskade honom så blev han bara värre... Höll på att dö av skam när alla tittade på mig och honom, det gick inte att göra något! Han stod och försökte bita mig i fötterna. Sen när Nikita ledde honom så kunde han hoppa sjuan, men han bet Nikita när hon ledde honom xD



Efter en vägring



När han stod på mitten och vägrade gå. Försökte styra honom åt sidan men det gick icke!
Kändes så sjukt pinsam att lämna över honom till borta ryttaren. Hon frågade om hon fick rida med sporrar, det fick hon väl testa. Men Rasmus stannade ju för att han stängde av i huvudet, så spö eller sporrar hjälper inte.
Det gick ju bra för honom att hoppa fram med de andra hästarna, sen fick hon startsignal och klarade av ettan och tvåan sen stannade och blev likadan som med mig :/ Hon vägrade också ut sig på honom.

Det blev iaf oavgjort, det var bara Rasmus som tabbade sig idag. Det var sista gången han fick gå med på en ponny cups match iaf ;)
Så nu har vi 8 poäng och ligger delad tvåa med Haningebyggden, Sundby leder. Sundby var trevliga och vi hade det mysit på fikat med varm oboy! :D
Kan säg att jag inte är så förtjust i att rida Rasmus efter detta. Eller inte när han är i den här russ perioden iaf :/ Men det är väl lite bra antar jag, att jag inte fäster mig vid en häst som är så liten.
Om jag ska tävla någon mer hemma så vill jag ha Minty :)

Minty är liiite enklare, henne behöver man inte kämpa allt vad man har för att ta sig över ett endaste hinder. Men hon är ändå lite svår :) Och pigg, iaf alla gånger jag ridit henne. Men jag är lite självdrivande av mig, jag driver väldigt mycket utan att jag tänker på det för att jag ridit MH för mkt, det säger Maria iaf. och har man en possitiv inställning så brukar hästarna tycka att det är kul och då är det kul!


Den 4 mars så ska vi ha en lag tväling, som en träning fast tävling. Vi gör upp två lag med några storhästryttare och ponny ryttare. Sen ska alla rida två hästar som är olika, ex en pigg och en seg eller en gamling och en ung oerfaren. Det är inte bestämt än hur man ska vinna, om det är närmast idealtiden med minst fel eller omhoppning, hoppas på omhoppning ;) Jag önskade Dingo, Picco och Minty till det, och sa att jag INTE ville ha Rasmus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0