(22 januari)

Sanne ville att jag skulel blogga om henne, hon sa det säkert på skämt... Men varför inte ;)

Sanne Juhl Broddesson föddes den 14 juli 1996. Sanne och jag blev kompisar för att, ehm hur blev vi kompisar egentligen? :o Tror att jag blev kompis med Fanny och Moa först, jag trodde att dem var tvillingar och så var bara Sanne med Fanny och så var vi typ också vänner. men Sofia då? Hur kom hon in i vänskaps bilden egentligen? Tror att sanne, fanny och sofia var en trio och sen var vi typ vänner allihoppa. Vi var väl de lite "bättre" på småponny då eller, haha ;)


Sanne

Fanny, sofia tävlade inte den tävlingen, hon var mer dressyr människa då :)

Måste säga att på småponny så var jag falsk kompis med sanne, hahahahahha... Nej inte så att jag gick och pratade skit om henne, men jag såg henne som min största konkurrent i hoppningen! Jag accepterade att fanny red bättre än mig eftersom att hon var äldre än mig, och sofia var ju dressyr männsika. Vi rätt galna på klubb tävlingarna på omhoppningen. Vi gjorde ju helt galna svängar, typ gick nästan omkull och gasade på med våra små pinnar till ben. Ett par gånger vann hon och jag vann några gånger med.

Och ibland så failade vi båda och så vann någon random.
Sanne gillade ju tella mycket, och jag gillade Spot. Vi red alltid våra favorit hästar. Fast faktiskt så gillade jag tella också en gång i tiden, jag ville bli skötare på henne faktiskt. När hon kom till ridskolan så fick jag rida henne i början för att hon var så pigg. Jessica longerade henne och jag satt på och hon kunde faktiskt springa omkring och böja fint på nacken då. Jag red henne i några veckor kanske och ville bli skötare på henne, men jag var ju skötare på Picco och Spot då. Sen började hon gå lektion och jag slutade gilla henne. Men tävlade faktiskt en klubbis på henne och vann, elelr sanne och jag fick exakt samma tid! Med hundradelar och allt :s

Nu rider vi mellan ponny och jag ser inte sanne längre som min konkurrent. Snarare som lagkamrat. Vi har inte ens tävlat mot varandra på mellanponny någon gång, vi tävlar alltid olika tävlingar.
Sanne är en duktig och cool hoppryttare :)

Det var lite om sanne och end el om vårt småponny liv. Haha, jag måste skriva mer om min småponny tid sen :) Typ om avramlingar, konstiga uteritter, vad en lektion gick ut på när man var liten ... Lite pinsamt men roligt :P


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tella kan fortfarande springa omkring och böja fint på nacken haha xd

2012-01-22 @ 20:06:46
URL: http://sossoalle.blogg.se/
Postat av: sanne

hahahhaha ;)

2012-01-22 @ 22:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0