(23 januari)

Efter skolan idag åkte jag ner till stallet och red MH ute i snön. Han var rätt pigg, för han älskar snö! han var rätt busig, han tog världens språng över en vattenpöl och gav sig av i full fart efter och bockade så jag nästan ramlade av, när en häst hoppar stort och bockar är det inte samma sak som när en ponny gör det, hästar är större och det blir stoort! Sen galopeprade jag på en äng och han blev så glad att han bara ökade och ökade, och jag bromsade och bromsade men han ökade och ökade. Sen bakom skogshagen så gasade jag på rejält uppför backen, det gick så fort och så fortare och det var så kul! han kändes som en western ponny som galopperade på i världens fart, fast i snön istälelt för öknen såklart. Underbar uteritt på honom idag! <3


Nu har min lilla syster lagat en tre rätters middag, hm hoppas det blir gott..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0