(27 januari)

Testdagen på Vittra har varit bra. I början så fick vi veta lite mer om skolan alli hoppa, vi var väl runt 40 stycken på provdagen. Sen delade vi upp oss i olika inriktningar, samhälle/natur/ekonomi. Jag gick ju till natur gruppen och vi var 10 stycken. Sen gick vi till ett grupp och fick testa på att arbeta på ett mini case, ett arbets-sätt som de arbetar på. Det var lite tyst eftersom man var lite blyg, man kändes ingen. Sen var det rundvandring, och den skolan är så otroligt färsch och snygg! Det är inte som en skola, den är så fin. Den är ju byggd 2008, så den är ju väldigt ny.

Ett av sällskapsrummen.
Sen diskuterade vi en sak i mindre grupper. Sen var det svar på en massa frågor coh sen fick vi gå till matsalen och äta. Måste säga att matsalen var det enda som jag inte gillade på skolan. Det var rätt kaos där. Inte så mycket kö, men lite svårt med sittplatser och så. Sen gick Ida (som går i min klass) och jag runt lite i sickla köpcenter och kollade runt. Och då träffade jag en av tjejerna som vart i min grupp och jag pratade lite med henne och så. Det visades att hon var överförtjust i den skolan och ville gå natur där, så vi kommer nog gå i samma klass :D Så nu har jag en vän från min blivande klass :)

Måste säga att jag trivs väldigt mycket att vara i den skolan. Det är bra ventilation (haha är lite känslig med sånt) och så trevligt. Väldigt bra stämning där :)
Sen åkte jag till stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0