(27 januari)

Idga red jag ut på MH. Jag hoppade lite smådiken, men han ville inte hoppa hellre stanna och dricka ur dikena -.- Sen sista diket så tog han ett jätte språng och galopperade iväg och vaknade lite. Sen bakom skogshagen så gasade jag självklart på lite extra uppför backen! När jag tog tillbaka honom gjorde han ett luftsprång! haha, det har han aldrig gjort förut  :p Sen skulle jag trava på ängen men så tappade jag stigbyglarna och då sticker han iväg i galopp och vill inte bryta av, håller ju på att ramla av när jag inte har fötterna i stigbyglarna!

Sen travade jag iväg på ängarna längst bort och red över ett dike som inte var ett dike längre men som han ändå hoppade och galopperade iväg efter. Jag travade och efter gångvägen galopperade jag. När jag tycker att det börjar gå lite väl fort så tar jag tillbaka honom, men han tar tag i bettet och fortsätter snabbare och snabbare! Han ökar och ökar. När jag tittar ner på benen kan jag knappt se hans ben nudda marken! Han hamnar också i kordsgalopp tror jag. När han typ skenat till sin hage så bryter han av som tur var :P Sen skrittar jag på lite halvlång tyglar bakom skogshagen, då helt plötsligt så börjar han galoppera när jag är helt oförberedd. Haha, han var lite galen idag :P

Sen skrittade jag av honom och lyckades med det och går sen in.

Sen tittade jag på lektioner. Såg också att rasmus var skit dum på småponny hoppningen, han stanande och stängde av huvudet och höll på. Dumma russ! Ärligt talat så gilalr jag inte at rida honom längre. Känner verkligen inget sug efter att rida honom. Jag tycker att han är läskig i hoppning nu, han kan ju helt plötsligt tvärnita. Jag saknar gamle Rasmus :(

"Nya" rasmus skulle aldrig hoppa den där grinden :'(

Imorn är det hoppning på lektionen, kommer troligen få Snow. Det är jag taggad på, jag tyckte hon var rolig på förberedande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0