(29 januari)

Jag fick en stor häst skäck som hette Ravich idag på farsta ridskola. Man fick inte rida med spö och hästen var jätte seg och lyssnade inte på skänkeln. Han var stel och passet gcik inte bra. Jag fick inte ha så korta tyglar som man ska, utan ridläraren sa att jag skulle rida med halvlånga tyglar. Så man lullade ju omkring där typ hela passet utan att kunna inerverka ett dugg på hästen. Han bröt av i galopp några gånger och man fick ju verkligen kämpa för att han skulle galoppera... Jag var inte så förtjust i att rida den hästen, han påminde om Killen. Men han var söt och social i boxen :)

Ridskolan var rätt fin faktiskt. De hade boxar till nästan alla hästarna. Men jag är nu väldigt säker på att ett häst gymnasium inte är något för mig... Är nu mer än 100 % säker på Vittra :)

Sen åkte vi tillbaka tillr idskolan och jag fick se att jag skulle tävla ponny cups matchen om en vecka, en hemma match mot nynäshamn. Tror att jag får Picco då Jessica inte ska tävla den hemma matchen. sara ska ju vara med på den matchen, och jag tror att hon kommer få Allan. Det gick ju bra när hon hoppade honom sist nämligen. Vad roligt om Allan skulel gå med, hans första ponny cups match. Han som är så söt, och har så cool färg. Allan är typ världens gulligaste häst i hoppning :)

Allan och jag på en ponny cups träning. Han är fett rolig ju :)

Om jag får Picco på söndag så hoppas jag att han är sig själv igen. Igår så tvärnita han  ju emd Linen aså hon ramalde av och vägrade lite emra. Men lektionen efter det så hoppade han som vanligt igen iaf.

Framhoppningen på lokaltävlingen. Åh det var så roligt att få tävla honom. Skulle verkligen vilja få göra det igen, och på Picco då. "Vi välkommnar in Alicia Lindström på Picco 8 in på banan" det låter ju bra, ellerhur? ;)


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Skulle jag vara med på matchen?? :)

2012-01-29 @ 21:15:02
URL: http://corneliaforslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0