(7 januari)

Idag var Chiko lite het på gröten, hopapde till en gång, dansade lite på stället och taktade en del. Men inget stort eller farligt, han hade bara lite mycket energi.

Ruudi gick ingen lektion idag så jag skulle fått Schmer (stavning?) och rida barbacka, men jag ville inte utan fick Caffe som jag ville ha av Mikaela då :D
Caffe var jätte konstig att rida. Hon sparkade bakut massor av gånger, hon var som Hell. När man petade på med spöet så bakut, bakut osv. I galoppfattningarna var hon läskig för då bockade hon och sparkade bakut så jag fick klamra mig fast i manen för att inte ramla av. Värlsta rodeo hästen!
I dressyren var Caffe jätte konstig, inte jätte rolig. Det var sällan jag hittade henne, det var väl några varv på volten 1-2 gånger som jag fick henne lite i form men annars, näe... Hon är inte hård i munnen utan mjuk, och man försöker driva med rumpan men det går inte fram till handen. Vill rida henne igen för det känns som jag lär mig massor av att rida henne. Hon är lite svårare och är en utmaning, jag blir en bättre ryttare av att rida svårare hästar. Man ska ju inte sitta på hästar som man rider bra hela tiden.

Dingo var egnomsnäll att skritta iaf sen :)

Av de hästar som jag red idag var Caffe hästen som var busigast! xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0